Jag fattar inte att det får gå till så här! (ang. mobbning) + 172 dagar

Läste just en artikel i Aftonbladet om en liten flicka som blev "bortvald" av sina klasskamrater (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4296351.ab). Fan säger jag bara. Det går över mitt förstånd hur vuxna människor kan tycka att detta är ett "bra" sätt att sätta ihop nya klasser. Jag minns med avsmak min egen skoltid fylld av konstant terror och rädsla, och just detta jävla väljandet hela tiden, t.ex. inför gymnastiklektionen där två i klassen skulle välja en efter en till sitt lag. Gissa vem som ALLTID blev vald sist, utan undantag? Är inte det mobbning (och främjande av mobbning från lärarens håll, för den delen) så vete fan vad som är det. Vuxna människor, dessutom med pedagogisk utbildning. Var tog den så kallade "pedagogiken" vägen?

Fuck it.

Idag har jag i alla fall 172 drogfria dagar =) Har just dammsugit och grejat lite, lycka på hög nivå! Eller inte, haha, men det måste ju göras, och vem måste göra det om inte jag. I övrigt har jag bakat småkakor och fixat pedikyr bland annat, annars har jag inte gjort mycket alls idag. I morgon ska jag och Johnny hem till min mor och hälsa på, det var ett tag sedan nu.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: //K

Du är så duktig, Josefajn :) Hejja dig! Och för övrigt var vi coolast på nationaldagen. Så det så.

2009-01-30 @ 21:28:03
Postat av: Anonym

Sweet, duktigt av dig!! För övrigt håller jag helt med dig om hela välja-person-till-laget-grejen. Riktigt kass pedagogik. Kram.

2009-02-02 @ 19:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0